пр-т Романа Шухевича 11А
050 444 20 71

Кроха та права дітей

Якими ми бажаємо бачити наших дітей?

Вихованими, обізнаними, чемними, слухняними, поважаючими дорослих,  самостійними, незалежними, зацікавленими, лідерами…..

Щасливими!

Де та межа за якою наша дитина буде щаслива.

Для цього потрібно зрозуміти головне- з моменту народження  дитина є окремою людиною. ЇЇ інтереси, можливості і бажання  не завжди збігаються з нашими.

Першим правом  дитини у нас є повага  до її поглядів. Це не означає відсутність виховання, це є виховання з розумінням та повагою до дитини.

Друге важливе право дитини-є право на взаємну повагу.

"Мої права закінчуються там, де починаються права іншої людини". Важлива задача батьків та педагогів закласти розуміння відносин в соціумі.

Треба побудувати такі стосунки , які викликають  довіру, зацікавленість та розуміння дитини.

Чи важливо для дитини розуміти те що батьки мають особистий простір? Розуміючи що батьки теж мають свої права на відпочинок, роботу, хобі, дитина краще буде розуміти і цінувати свої права, як невідємні, природні. А згодом і не давати їх порушувати.

Право дитини бути самою собою, та відсутність тиску.

Зараз багато мови про виховання, навчання та права для дітей.

Але багато наносного не від душі

Дуже складно людині яка сама  під тиском  досягала цілі, навчити  по іншому дитину.

Головним завданням дорослих є навчити дитину висловлювати свою думку, міркування, заохочувати спроби досягти, пізнати, спробувати, допомогти, якщо дитина просить про допомогу. Тобто сприяти досягненню  результату особисто дитиною!

Право на заохочення та підтримку.

Особистість і здібності дитини розвиваються тільки в тій діяльності, якою вона займається за власним бажанням і з інтересом.

Цікавий, веселий, неординарний процес навчання та виховання  дуже сприяє формуванню пізнавального інтересу. Чим стійкіший інтерес тим більше пізнає дитина, тим більше розвиваються її здібності та можливості.

А ще дуже важлива підтримка дитини. Нам  іноді здається проблема дитини незначна.

Нерозуміння породжує недовіру, відчай.

Право на безпечне середовище ,на захист.

Як виміряти безпеку середовища, від кого вона залежить? Великі обладнанні  приміщення, наявність фахових, відповідальних працівників, наявність системи виховання та навчання у закладі-це ще не всі фактори для безпеки дитини.

Велике значення в безпеці має співпраця батьків та педагогів.

Дитина багато часу знаходиться не з батьками, знати особливості поведінки, здоровя, фізичних можливостей є обовязковим у нас.

«У всіх випадках, коли дитина засмучена, ображена, зазнала невдачі, коли їй боляче, соромно, страшно, коли з нею обійшлися грубо або несправедливо і навіть коли вона дуже втомилася, перше, що потрібно зробити – це дати їй зрозуміти, що ви знаєте про її стан, “чуєте” її».

Право на безумовну любов  до дитини .