Оноре де Бальзака 4-a
+38 (068) 778 94 74

Чи потрібно сьогодні готувати дитину до школи?

 

 Для відповіді на це питання давайте взагалі визначимо що це таке - підготовка дитини до школи.

Нам, батькам, подобається, коли наша дитинка зацікавлена, весела, активна та з радістю включається в процес пізнання.

Ця сама зацікавленість (пізнавальний інтерес) і є одним із головних факторів готовності до школи.

Якщо у дитини є стійкий інтерес процес набуття нових знань буде природним, органічним.

Якщо дитина не готова – процес буде як «взлом». Реакцією дитини може бути: підвищена хворобливість, зміна поведінки від замкненості до агресії, підвищена втомленість та інш. - відповідно низький результат навчання, небажання іти в школу.

І це тільки одна сторона готовності.

Інша, не менш важлива, комунікативна готовність. Добре, коли дитина має свої погляди, впевнена, має командні навички…. А якщо ні? Може такий темперамент? Давайте уявимо, наскільки важко такий дитині в новому колективі знайти себе?

Наслідки педагогічної некомпетентності, батьківської необізнаності, вплинуть на подальше життя дитини. Добре, коли гарний вчитель з досвідом та бажанням допоможе дитині перебороти невпевненість, запалити жагу до знань. А якщо ні ?

І це тільки два пункти.

Професійні педагоги, які дійсно захоплюються своєю справою, на сьогодні впровадили багато цікавого для цілісної підготовки дитини до навчання. У кожної злагодженої команди вихователів є свої унікальні напрацювання, свій особливий стиль.

Зупинимося на деяких наших особливостях.

На нашому сайті ( kroha.kiev.ua ) є підрозділ:

Права дитини у Кросі

Мої права - це мої можливості, мої свободи".

Навчання - процес двосторонній. Це спілкування, міркування. Для цікавої подачі знань важливе спільне розмірковування. При цьому, діти отримують не тільки знання, але і навчаються спілкуватись. Поважаючи їх думку, ми вчимо поважати та чути думку інших. Якщо процес іде вірним шляхом (є заохочення, підтримка та повага), то ще до вступу в школу дошкільнята вільно та впевнено відстоюють свою думку.

Розумне впровадження навчальних технологій та технік.

Професійна команда педагогів завжди складає свій досвід для аналізу новітніх технік, технологій, для розуміння їх корисності та можливостей.

Процес навчання повинен бути для дітей легким, корисним та цікавим.

Діти дуже люблять наочно бачити те, що вивчають.

Для покращення процесу засвоєння інформації ми використовуємо мнемотехніку.

Мнемотехніка для дошкільнят- це  навчання малят перетворенню складної для засвоєння інформації; формуванню асоціативних зв’язків; засвоєнню текстової і цифрової інформації: скоромовок, віршів, текстів.

Завдяки мнемотехниці будь-які заняття стають цікавими, веселими.

Без сумніву, ця техніка відкриває безмежний простір для застосування її на всіх розвиваючих заняттях.

Фізичне навантаження.

 Рух. В наш час приділяють недостатньо уваги фізичному розвитку дитини.

Пріоритет набули різні розумові заняття. Батьки радіють: « В мене дитина в 4 роки рахує до 1000!», «А в мене в 4 роки вільно читає…».

В минулому році вийшла гарна дуже аргументована стаття на тему: наслідки перенавантаження.         («Ранній розвиток дитини: потреба соціуму чи батьківські амбіції»: журнал «Вихователь-методист дошкільного закладу», №10, 2018р.).

Можна сказати одне- якщо всі процеси (мислення, увага, пам'ять…) розвиваються не гармонійно, якщо комунікативні навички «кульгають» - психіка не витримує та дає збій.

В дошкільному віці природний розвиток мозку тісно повязаний з розвитком рухів.

Наприклад, у футболі: дитині треба не тільки навчитись рухатись з мячем, а і продумати певну тактику, впровадити її. Тут все: і просторовий розвиток, і стимуляція мозочкової діяльності, розвиток швидкого мислення, памяті, уваги…

Не кажучи про розвиток впевненості, командних та лідерських навичок.

А скільки емоцій!!!

І це - рух, цікавий та легкий для дітей!

Конструювання.

Останнім часом, завдяки новій програмі від ЛЕГО, в дитячих садках почали відновлюватись такі заняття, як конструювання.

Від простих форм до складних сюжетних. Будуючи цікаву конструкцію, можна її обіграти.

Нам дуже подобається використовувати його, бо це безмежний простір для розвитку мовлення, мислення, творчої уяви, формування навичок спільної комунікації  та взаємоповаги. Головне те, що конструювання є ефективним  для розвитку самовпевненості  у дитини.

Розвиток емоцій.

Тільки до 7 років активно розвивається емоційна сфера.

Дитина вчиться емоційно реагувати, розуміти та сприймати світ.

Музичні заняття, театральні вистави, свята, змагання, музичні розваги та малювання-це емоційно наповнені заняття.

Музика допомагає відчувати, випускати свої емоції, керувати ними, насолоджуватись ними, не соромитись їх.

Емоційно замкнена дитинка- є «зручною» для оточуючих, та руйнівником для себе.

«Замкнута дитина – відчужена, стримана, це дитина «віддалена», відчуває потребу у віддаленні від надто болісного для неї світу в свою внутрішню «шкаралупу».

Дорослі задоволені такими дітьми, тому що вони завдають мало хвилювання і клопоту. Замкнуті діти все і завжди приховують усередині себе. У якомусь відношенні вони навчилися «тримати язика за зубами». Такі діти охоче замовкають, зберігаючи про себе свої почуття і переживання.» (Практичний психолог Шерстюк В.)

Найкращий період для виправлення замкненості є дошкільний вік.

Уявіть таку дитину в школі? А відношення однолітків? Як будувати своє життя дитині, яка невпевнена, яка «в собі». Скільки шансів пролетить повз неї, скільки можливостей вона не використає. А головне-руйнується психічне і фізичне здоровя.

Просто все потрібно робити в свій час, та зі знанням справи!

З повагою та любовю до дітей та батьків, команда ЦРД «КРОХА»

Сайт: kroha.kiev.ua

 

 

Повернутися